» VSAKDO SE LAHKO RAZJEZI, TO NI TEŽKO. A BITI JEZEN NA PRAVO STVAR, V PRAVI MERI, O PRAVEM ČASU IN S PRAVIM CILJEM, PA ŠE NA PRAVI NAČIN – TO PA NI LAHKO.«
TIP JEZEOBDOBJE RAZVOJAREAKCIJANAMENPOTREBA / IZVOR
BESBESNENJE, GNEV, RAZJARJENOST, SILOVITOST, KOPRNENJE, STRASTNA ŽELJA za, po; VNETOST, LAKOMNOST, POHLEP, … od 0 do 18 mesecevORALNA rd Prezrte potrebe dojenčka Odziv okoljaZAUPANJEPrimarna potreba otroka v tem obdobju je: »Ali se bo okolje zunaj varnega maminega trebuha odzvala na moje primarne potrebe?«
FRUSTRACIJARAZOČARANJE, UNIČENJE, NIČEVOST 18m do 3letANALNA rd Biti nerazumljen ali brez vpliva na.. Drugačen odziv drugega-ihSRAM, DVOMPrimarna potreba v tem obdobju je ločenost in osamosvajanje, otrok dela na svoj način in so kljub temu njegove potrebe zadovoljene
JEZAJEZENJE, DRAŽENJE, NEJEVOLJNOST 3leta do 6letOIDIPalna rd Neprimeren poseg v osebni prostor / postavljanje mej Postavljanje ustreznih omejitev/mejKRIVDAMagično mišljenje, fantazije o svoji moči jeze,»Če se razjezim, bo oče dobil srčni napad, mama bo znorela, uničil bom cel svet.. . »
PRIČKANJEPREPIRANJEPREREKANJE, DOKAZOVANJE… 6let do 12letrd LATENCE Neadekvatne, neustrezne informacije, dejstvaDa pridobi informacije, ki jih potrebuje in so smiselne zanjMARLJIVOST DELAVNOST PODJETNOSTPonotranjeneje Starševskih informacij, da razvije svoje veščine in kompetence.
ZAMERLJIVOSTNEZADOVOLJSTVO, NEGODOVANJE, ČEMERNOST, NERAZPOLOŽENJE, MAŠČEVALNOST  12let do 18letSPOLNA rd Čuti se neprimernega, kritiziranega, nepravega  Odgovornost drugihIDENTITETA /ADOLESCENCAnapram ZMEDA v vlogahrazvijanje sposobnosti zavzeti svoje stališče in ga braniti

V terapiji ko govorimo o delu z JEZO, na splošno govorimo o  jezi kot eni sami. V vsakdanjem življenju pa obstaja več različnih tipov jeze, ki izvirajo v/ iz različnih razvojnih stopenj. Terapijski pristop za vsako od teh je različen.

Irena Fras, Specializantka Transakcijsko Analitične Psihoterapije                                  Vir: Vann S. Joines, TAJ 1995,  Erikson, 1950, Freud, 1915